Information om kommunens rapport om utvärdering av kommunens arbete i pandemin
Falköpings kommuns uppgift vid extraordinära händelser är att tillsammans med andra offentliga aktörer upprätthålla viktiga samhällsfunktioner och minimera negativ påverkan på människor och samhälle vid händelse av kris. Det är viktigt att dra lärdom av det som nu inträffat för att vi ska stå ännu starkare inför de eventuella krissituationer som kan tänkas uppstå i framtiden. Varje extraordinär händelse, i detta fall av Covid-19 pandemin, ger oss betydelsefulla erfarenheter som kan bidra positivt och stärka vår verksamhet. Krisen är långt ifrån över, men det är viktigt att denna utvärdering påbörjas redan nu för att säkerställa att kunskapsinhämtning om det tidiga skedet i pandemins förlopp inte går förlorat.
Adam Johansson, kommunstyrelsens ordförande, Pia Alhäll, kommundirektör, Peder Samuelsson, säkerhetssamordnare och Bengt Nilsson, säkerhetssamordnare.
arbete Kommunen Pia Alhäll Adam Johansson Covid-19 Bengt Nilsson